dissabte, 3 de setembre del 2016

ALLIOLI THERMOMIX

He de confessar que el què em va fer decidir a comprar la thermomix va ser que em van assegurar que es podia fer allioli.

Anteriorment quan feia allioli acabava amb el braç engarrotat i anava a lo fàcil que era fer "l'allioli" amb el minipimer, és a dir amb ou.

Amb la thermomix, no tot han estat flors i violes. Té els seus misteris la Thermomix i els que pengen receptes encara més i quan seguia, al peu de la lletra una recepta d'allioli....fracàs assegurat.

He arribat a la conclusió que molts que pengen receptes no l'han fet, sinó que transcriuen receptes d'altres.

Amb les receptes d'allioli he arribat al convenciment que el problema era l'excés d'oli, he acabat reduint dràsticament la quantitat d'oli i ja no se'm talla.

Necessitarem:

200 + 40 g d'oli d'oliva, jo faig meitat i meitat d'oli suau i extra verge. M'agrada sentir el gust d'oli.
50 g d'alls pelats.
Una cullereta de cafè de sal.

Primer pelarem els alls. Jo ho faig posant els alls en un pot de vidre i un cop tapat sacsejo amb energia. Veureu que es pelen sols i els que no la pell els salta només tocar-los.


Posarem al pot els alls els 40 g d'oli i la sal i ho trituraren dos minuts a 37° i a velocitat 6 aturant l'aparell de tant en tant per fer baixar de les parets les miques d'all que si va quedant enganxat.

Ha de quedar una pasta ben desfeta i sense trossos d'all. No us faci res tornar a repetir el triturat fins que ho aconseguiu. La mica de temperatura li matarà un xic la fortor i evitarà que retorni a mitja tarda.


Ara posarem la papallona, taparem i la posarem en marxa a velocitat 3,5 i anirem abocant l'oli molt a poc a poc sobre la tapa, gota a gota com si el féssim al morter.

Com veieu a la fotografia, ho faig amb un biberó de cuina col·locat de manera que no l'he d'estar aguantant i mentrestant puc anar fent altres coses. Ara bé, hem d'estar atents que no surti l'oli massa de pressa.


Al cap de 20 minuts ja tindrem l'allioli llest i a punt de ser menjat i a més es pot conservar a la nevera setmanes, diuen, doncs a casa mai ha passat dels deu dies.

Si no teniu thermomix i voleu un allioli autèntic, sense ou i a mà, aquí teniu una bona recepta:
http://www.lacuinadesempre.cat/2013/09/allioli-autentic.html

Salut, República i.....anar fent



7 comentaris:

  1. No tinc termomix, però això de l'allioli m'ha artibat a l'ànima. Jo tambè tinc el "punt" de voler-lo fer sense ou, com ha de ser...

    Salut i república, Francesc!

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'allioli està en les nostres arrels mediterranies. els grecs, els romans i els ibers ja jugaven amb l'all i l'oli.

      Elimina
  2. Tampoc tinc Thermomix, però la meva germana sí i li passaré la recepta com faig sempre. :)

    Aferradetes i bon diumenge!

    ResponElimina
  3. L'allioli m'agrada molt... però sempre em costa de pair.
    Amb ou, o sense. Suau o fort.
    Tinc un truc. Untar d'allioli una llesca de pa i torrar-la a la graella pel costat untat. Es cou una mica i no torna tant.
    Amb el que has fet, ara mateix hi sucaria pa...
    Més República que mai i salut, salut, salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per això els primers minuts es fan amb una mica de temperatura i segons m'han dit els que els passa com a tu no els torna.
      Aquest 11 els haurem de donar una bona empenta perquè es decideixin ja a proclamar la República.

      Elimina
  4. One of the best decision i ever made was contacting Dr Otonokpo to help me get my lover back, I was life filled with happiness after i contacted Dr Otonokpo because he didn't just bring my lover back to me he also made our love for each other more unique and superb. If you need to spice your relationship with more love and attention contact Dr Otonokpo on his Email Address otonokpotemple@gmail.com, call/whatsapp him via his contact +2348114129781 and be happy just like i am, thanks Dr Otonokpo for your great work.

    ResponElimina