divendres, 26 d’agost del 2016

FESTA MAJOR - PAELLA A LA MANERA VALENCIANA


Entorn del Montgrí, aquest final d'agost estem de festa major continuada fins a inicis de setembre.

El 25, Sant Genis a Torroella de Montgri. El 29, Sant Joan degollat a Bellcaire i el 2 Santa Màxima a l'Escala.

És un no parar, perquè sempre s'allarguen uns dies pel davant i pel darrere.

A Bellcaire estem al mig i suquem de les tres festes veïnes.
Qui més qui menys té algun parent a Torroella o a l'Escala.
Aquí, com a municipi som els parents pobres i es nota en les activitats.

Una que vull destacar és la segona edició del concurs d'arrossos que es farà diumenge 28 i us animo a participar-hi. Les bases i les inscripcions les trobareu al Local Social.

A casa ja vam tenir la nostra particular festa major el dia 15, ens vam trobar els quatre germans i famílies i la diada estava dedicada a en Carles, doncs l'endemà feia 25 anys.
A més estava en la ment de tots el dia que el papa hauria fet 95 anys.


En total érem 20. Aquest cop van venir la germana de'n Frede i el seu home i també a última hora vam poder comptar amb l'Aleix i l'Elisabet, encara que l'Aleix va haver de marxar perquè treballava.

Em direu..."a què ve tot això que ens expliques si no coneixem a ningú"...doncs perquè m'agraden aquestes trobades familiars. Em fa sentir que formo part d'un què que té un passat i té un futur.


M'agraden aquestes trobades al voltant d'una taula.
M'agrada recordar els que ja no hi són, pares, avis, tiets, cosins, tots els que ens han precedit i ens han obert camí, cada un a la seva manera. I també els amics que eren com de la família.
Són dies que et fan viatjar per la memòria.

Em va venir especialment al cap els arrossos que feia l'avi Pepito a Farinette plage on feien trobades amb amics exiliats. Ho dic perquè aquest dia 15 li vaig fer un petit homenatge fent l'arròs a la seva manera que era a la manera Valenciana.


No us posaré la recepta perquè més o menys és com la que ja vaig compartir (aquí) fa uns mesos, a diferencia de fer-la a l'eixida,  de no posar-hi ceba i del procediment que quan era petit vaig considerar màgic de posar el fumet a ull, fer-lo bullir abans i posar l'arròs fent una creu.
Anys després vaig saber que tenia truc, és a dir l'aigua fins a arribar al senyal dels claus de les nanses i l'arròs que càpiga fent la creu i que surti per sobre l'aigua.

Que gaudiu de "lo caloret" i d'una bona paella.
Salut, república,
i......anar fent

2 comentaris:

  1. Bona Festa Major, bona paella i records a tota la família.

    ResponElimina
  2. One of the best decision i ever made was contacting Dr Otonokpo to help me get my lover back, I was life filled with happiness after i contacted Dr Otonokpo because he didn't just bring my lover back to me he also made our love for each other more unique and superb. If you need to spice your relationship with more love and attention contact Dr Otonokpo on his Email Address otonokpotemple@gmail.com, call/whatsapp him via his contact +2348114129781 and be happy just like i am, thanks Dr Otonokpo for your great work.

    ResponElimina